Gerhart Hauptmann
- Biografia
- Na ścieżkach Hauptmanna w Karkonoszach
- Twórczość
- Tkacze
- Historia powstawania dramatu
- Nędza tkaczy śląskich
- Dedykacja
- Dramat mas, nędzy i buntu
- Dramaturgia powstania
- Bieda
- Zakaz, prapremiera i pierwsze publiczne przedstawienie
- Ocenzurowani
- Masy na scenie
- Niekończąca się ballada
- Dlaczego "Tkacze"?
- Walka klas na scenie
- Festiwal teatralny w zagłębiu Ruhry w latach 1952 i 1963
- "Tkacze" sztuką historyczną?
- Powstanie
- Tkacze
- Gerhart i kobiety
- Wiesenstein
- Wokół Hanusi - obejrzyj po zamknięciu muzeum
- „Przyjaciel Muzeum”
- Konferencja naukowa "Gerhart Hauptmann - polskie konteksty" 2021
- Od „Wiesensteinu” do „Warszawianki” - projekt Kultura - Interwencje 2021
- PDWD "Warszawianka" - nasz apel do tych, którzy tu byli
- Polscy tłumacze Hauptmanna
- Projekt "Gerhart Hauptmann i Polacy 1945-1946"
- Wystawy wędrujące (czasowe)
- Hans Pleschinski u Gerharta Hauptmanna
- Projekt „Kultura w sieci" 2020
- Jubileusz 150-lecia urodzin G. Hauptmanna i 100-lecia Nagrody Nobla
Multimedia w Muzeum DGH
Oferty pracy w Muzeum
"Tkacze" Masy na scenie. "Tkacze" w latach dwudziestych i trzydziestych


![]() |
Dramat "Tkacze" awansuje w Republice Weimarskiej do miana klasyki teatru. Karlheinz Martin i Leopold Jessner nadają sztuce nowe akcenty, które zrywają z dominującym stylem naturalistycznym. Dla Martina charakterystyczne są pełne ekspresjonistycznego patosu sceny zbiorowe. W 1921 roku reżyser wystawia Tkaczy w berlińskim Teatrze Wielkim, w 1922 roku w Hali Stulecia we Wrocławiu i w 1930 roku ponownie w Berlinie. Jego "symfonie gigantów" zostają skrytykowane przez recenzentów jako zbyt pompatyczne i przejaskrawione.