Gerhart Hauptmann
- Biografia
- Wiesenstein
- Wokół Hanusi - obejrzyj po zamknięciu muzeum
- „Przyjaciel Muzeum”
- Konferencja naukowa "Gerhart Hauptmann - polskie konteksty" 2021
- Od „Wiesensteinu” do „Warszawianki” - projekt Kultura - Interwencje 2021
- PDWD "Warszawianka" - nasz apel do tych, którzy tu byli
- Polscy tłumacze Hauptmanna
- Projekt "Gerhart Hauptmann i Polacy 1945-1946"
- Wystawy wędrujące (czasowe)
- Hans Pleschinski u Gerharta Hauptmanna
- Projekt „Kultura w sieci" 2020
- Jubileusz 150-lecia urodzin G. Hauptmanna i 100-lecia Nagrody Nobla
Multimedia w Muzeum DGH
Oferty pracy w Muzeum
Krokus Jazz Festiwal także w naszym muzeum


Zapraszamy na wyjątkowy koncert znanego duetu jazzowego Maniucha Bikont i Ksawery Wójciński, organizowany w ramach XX Krokus Jazz Festiwal. Już 26 września (niedziela) o godzinie 15.00 w Muzeum Miejskim Dom Gerharta Hauptmanna w Jagniątkowie będzie można wysłuchać koncertu duetu, który w autorski sposób łączy jazzową improwizację z ginącymi pieśniami ukraińskiego Polesia. W swoich kompozycjach przywołują pieśni wiosenne, żniwne, weselne, miłosne, dziadowskie, kolędy i kołysanki łącząc je w opowieści odwzorowujące cykle przyrody i ludzkiego życia. Wstęp na koncert jest bezpłatny jednak wejściówki należy pobrać ze strony www.bilety.jck.pl lub w kasie biletowej Jeleniogórskie Centrum Kultury przy ul. Bankowej 28/30. Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronach: www.krokusjazzfestiwal.pl oraz www.jck.pl Maniucha i Ksawery wspólnie snują opowieści przekraczając granice czasu i gatunków muzycznych, czerpiąc z wieloletnich podróży Maniuchy do śpiewaczek z ukraińskich wsi i wspólnej muzycznej wyobraźni. Niejednokrotnie sięgają również do archiwalnych nagrań z polskich wsi tego terenu. W 2017 odbyła się premiera ich debiutanckiej płyty “Oj borom, borom…”
OJ BOROM, BOROM… to próba stworzenia wielopłaszczyznowej opowieści na bazie archaicznych pieśni zachodniego Polesia. Punktem wyjścia są wiosenne, weselne i miłosne pieśni ze wsi Kurczyca pod Nowogradem Wołyńskim, zasłyszane opowieści, bajki zapisane w tych okolicach przez Oskara Kolberga.
Technika śpiewu, ładunek emocjonalny zawarty w samym materiale muzycznym, ale też pamięć sytuacji, ludzi, przyrody, opowieści towarzyszących pieśniom są pretekstem do wspólnego muzykowania. Opowieść snują wspólnie głos i kontrabas – jako równorzędni jej narratorzy.
Kontrabas nie tylko towarzyszy, ale też samodzielnie opowiada, dialoguje z pieśniami i opowieściami. Głos i kontrabas stają się równorzędnymi uczestnikami muzycznej sytuacji, ich role się przenikają, równoważą, wymieniają. W toku poszukiwań okazuje się, że muzyka wiejska i improwizowana to bliskie sobie języki, czy wręcz lokalne odmiany jednego języka.